Osobně ověřené nabídky

U nás v Travelkingu pobyty osobně ověřujeme a ručíme za to, že každý z nich bude stát za to.

Podle jakých kritérií pobyty ověřujeme?

  • Pobyt ověřil člen Travelking týmu

    Všechno jsme si vyzkoušeli a víme, co vám nabízíme.
  • Z pobytu se vracejí spokojení zákazníci

    Vážíme si vaší zpětné vazby. Hodnocení alespoň 4/5 je známka vaší spokojenosti.
  • Zákazníci si pobyt vybírají opakovaně

    Věříme, že pobyty, ke kterým se vracíte, jsou skutečně kvalitní.

Utužte svoje zdraví - 7 efektivních tipů na posílení imunity

Se silnou obranyschopností překonáte dny útočících chřipek levou zadní a v plném zdraví. Jak nejlépe posílit imunitu a zároveň se zbavit stresu a únavy se dočtete v našem článku.

Lékaři a vědci se shodují, že pro správnou funkci imunitního systému je nejdůležitější zbavit se stresu. Organismus, který dlouhodobě odolává napětí, bojuje proti nepříznivým vlivům zvenčí hůře a je k nemocem náchylnější. Pokud tedy máte delší dobu starostí nad hlavu - zpomalte! A dopřejte si odpočinek dříve, než s oslabenou imunitou virózám podlehnete. Uvidíte, že po vydatném relaxu zvládnete lépe nejen pracovní povinnosti, ale i útočící bacily.

Masáž uvolní svaly i mysl

Wellness

Ve wellness centrech si odpočinete a posílíte své zdraví zároveň. Například taková návštěva vířivky vám kromě blahodárné masáže svalů pomůže uvolnit i mysl. Podobně působí i masáž od profesionálních masérů. Během masáže se vám do těla uvolní tzv. hormony dobré nálady, které jsou pro obranyschopnost skvělou posilou.

Obzvláště žádané jsou masáže éterickými olejis obrovským spektrem pozitiv. Dobrý masér dokáže účinky různých vůní na lidský organismus zkombinovat se speciálními masérskými hmaty. Masáž vás příjemně uvolní, odreaguje, ale i zbaví smutku, nabudí a dodá vám ztracenou energii. Aroma procedura stimuluje krevní a lymfatický systém, odstraňuje bolest svalů i kloubů. Oleje se navíc postarají o vaši pokožku a zanechají ji příjemně hydratovanou, vyživenou a hladkou na dotek i dlouho poté co masérský salón opustíte.

Vypoťte škodliviny v sauně

Wellness

Dalším neocenitelným pomocníkem při posílení imunity je sauna. Odborníci ji doporučují navštěvovat alespoň 1x týdně v pravidelných intervalech. Pro posílení imunity se doporučuje zejména návštěva té finské, svému zdraví ale prospějete i když se necháte zlákat infra, bio či bylinnou saunou. Za nejpříznivější délku pobytu v sauně se považuje maximálně 15 minut, horké prostředí střídejte s ochlazením pod ledovou sprchou a vědrem. Celé kolo si zopakujte alespoň 3x a nevynechejte ani procházku Kneippovým chodníkem. Pokud vás saunování samo o sobě nudí, navštivte speciální saunové rituály - více se o nich dočtete v našem dalším článku.

Otužování nejen pro odvážné

Otužilci na něj nedají dopustit. Střídavý pobyt v chladném a teplém prostředí pomáhá tělu lépe překonávat změny počasí a posiluje obranyschopnost těla proti respiračním virózám. Pokud ale s otužováním nemáte žádné zkušenosti, raději se do ledové vody nevrhejte hned po hlavě. Začněte zlehka - pravidelně větrejte v práci i doma a neoblékejte se do nepřiměřeně teplého oblečení (hlavu, ruce a nohy si ale držte v teple). Zkuste také střídat teplou vodu ve sprše s chladnější. I tyto zdánlivé drobnosti vám bezpochyby pomohou.

Kneippův chodník neobcházejte

Wellness

Při návštěvách wellness, lázní či aquaparků nevynechávejte také mírně šokovou, ale účinnou procházku výše již zmíněným Kneippovým chodníkem. Jedná se o hydroterapeutickou proceduru složenou z pravidelně se střídajících nádržek s teplou a studenou vodou. Procházku se doporučuje zahájit v nádržce s vodou okolo 40 °C. Zdržte se v ní přibližně 1 minutu, potom se přestupte do nádržky s teplotou cca 12 °C. Teplotní šok by však neměl trvat dlouho, ve studené vodě doporučují terapeuti setrvat jen kolem 5 - 10 sekund. Jímky několikrát vystřídejte, dokud vaše tělo nezaplaví příjemný pocit svěžesti a tepla nejen v nohách, ale po celém těle. Odměnou vám bude skvělá masáž chodidel díky kamínkům na dně, ale i pomoc s problémy studených nohou nebo dokonce s bolestmi hlavy, pokud jimi trpíte.

Vydejte se do přírody

Nordic Walking

Na vhodné oblečení nezapomínejte ani při procházce přírodou. Ta vám s posílením obranyschopnosti pomůže rozhodně více, než potulování se po městě plném lidí. V období chřipek vynechejte některé masové akce a místo do kina či na koncert vyrazte do přírody. Díky pobytu u lesa či v horách na čerstvém vzduchu si každý den užijete turistiku dle vaší chuti a sil. Rozhodně tak ale posílíte své svaly i plíce a při relaxaci v tichu zapomenete na starosti všedních dní. Domů se pak vrátíte možná fyzicky příjemně unavení, ale psychicky se budete cítit jako znovuzrození.

Utužte imunitu v posilovně

Fitness

Pokud patříte mezi aktivně založené lidi, ve sportu nepolevujte ani na dovolené. Tělo v dobré kondici se nejlépe brání nepříznivým vlivům. Během fyzické aktivity se navíc soustředíte na novou činnost a z hlavy tak vypustíte povinnosti i stres. Nemusíte se nutně každý den potit při zvedání železa. K posílení imunity stačí i 30 minut procházky denně. Pokud už ale dáváte přednost posilování, poslouchejte své tělo. Přílišná zátěž by mohla mít na vaše zdraví opačný efekt.

Dostatek vitamínů a zdravý spánek nesmí chybět

Zdravé jídlo

Doma, ani na dovolené či relaxačním pobytu nezapomínejte na zdravou stravu. A když už vás zlákají voňavé delikatesy od šéfkuchaře, za které by vás lékař nepochválil, sáhněte také po ovoci, zelenině a dalších potravinách plných vitamínů. V zimním období si vypomozte také vitamíny v podobě výživových doplňků. Nezapomínejte, že pro zdravé tělo i mysl je klíčový dostatek kvalitního spánku. Odpočatí budete snadněji zvládat nepříznivé vnější vlivy a budete mít lepší náladu, která vám vydrží během celého dne i sychravé zimy.



Co se takhle vydat na pobyt?

Autor článku:

Pokračováním prohlížení těchto stránek dáváte souhlas se zpracováním cookies v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů. OK