Travelking se sloučil s německým Travelcircusem. Českým hoteliérům spojení poskytne novou zahraniční klientelu

V říjnu 2022 se Travelking sloučil s berlínským prodejcem zážitkových pobytů Travelcircus. Cíle Travelkingu zůstávají i pod křídly německého partnera stejné – tržní i personální růst, rozšíření portfolia a stát se cestovatelskou jedničkou v Evropě.
Travelking se sloučil s německým Travelcircusem. Českým hoteliérům spojení poskytne novou zahraniční klientelu

Český prodejce pobytových balíčků Travelking se spojil s berlínským start-upem Travelcircus. Fúze společností nastala po necelém roce vyjednávání, kdy namísto původně plánované užší spolupráce nakonec došlo k úplnému sloučení. Valuace Travelkingu přitom přesáhla 100 milionů korun. Od tohoto kroku si majitelé obou firem slibují především růst v oboru cestování po Evropě, rozšíření portfolia na obou stranách a sdílení know-how napříč jednotlivými trhy. Společně se plánují stát cestovatelskou jedničkou v Evropě.

„Berlínský Travelcircus přišel s pro nás výhodnými podmínkami a jednání byla svižná, věcná a korektní. Aktuálně je obratově zhruba pětkrát větší než Travelking a má třikrát tolik zaměstnanců. Především však raketově roste, oproti předcovidovému období má téměř 100% nárůst. Jejich business je založen na dvou částech. Stejně jako Travelking prodávají krátkodobé pobytové balíčky. Oproti nám se ale navíc zaměřují na eventy – zákazník si může koupit například lístek na koncert Coldplay a k tomu ubytování v hotelu, nebo vstup do Disneylandu a noc v hotelu v Paříži,“ vysvětluje Peter Kóša, výkonný ředitel a zakladatel Travelkingu. O koncept zážitkových balíčků plánuje nyní postupně Travelking rozšířit nabídku na českém, slovenském a maďarském trhu, kde doposud působil.

Vzhledem k tomu, že berlínský start-up pokrývá deset evropských trhů, z fúze budou výrazně těžit tuzemští hoteliéři. “Našim partnerským hotelům budeme schopni poskytovat německou, rakouskou nebo třeba holandskou klientelu,” vyzdvihuje výhodu pro český trh Peter Kóša. Zároveň se českým zákazníkům výrazně rozšíří nabídka zájezdů. Travelcircus zase díky Travelkingu vstupuje poprvé na trh zemí střední a východní Evropy.

Po dvou letech fungování za covidu brněnská firma, nyní už jako součást nově vzniklé skupiny, očekává další výrazný růst. „První rok covidu pro nás bylo hlavní udržet ve firmě klíčové lidi a neskončit ve ztrátě. Oboje se podařilo. V druhém covidovém roce jsme už dosáhli i zisku v řádech milionů. Nyní se dostáváme na standardní předcovidová čísla co se týče obratu a máme nejlepší ziskovost v naší historii,“ doplnil Kóša. Po úspěšné expanzi do Maďarska v roce 2021 navíc ve střednědobém horizontu Travelking plánuje vstoupit na polský trh.

Autor článku:

Nikol ChrástováNikol Chrástová
Aktualizováno: 18. 3. 2024

Články, které by vás mohly zajímat

Nejprodávanější pobyty

Inspirujte se těmi nejprodávanějšími pobyty za poslední týden

Zapomněli jste heslo?

Získejte nové!

Můžete se přihlásit i pomocí sociální sítě:

Registrací prostřednictvím Facebooku či Google souhlasím s Obchodními podmínkami a potvrzuji, že jsem se seznámil/a se Zásadami ochrany osobních údajů.

Chci se registrovat

Nebo se zaregistrujte pomocí sociálních sítí:

Registrací prostřednictvím Facebooku či Google souhlasím s Obchodními podmínkami a potvrzuji, že jsem se seznámil/a se Zásadami ochrany osobních údajů.

Zapomněli jste heslo?

Nevadí! Stačí zadat váš e-mail a my vám pošleme odkaz, kde si vytvoříte nové.

Tento e-mail u nás není zaregistrovánVytvořit účet