Brno, 7. března – Český prodejce pobytových balíčků Travelking dosáhl za rok 2023 obratu 320 milionů korun. Meziročně tak vzrostl o 20 %. Dařilo se mu růst na všech čtyřech trzích, kde působí. V letošním roce se firma zaměří na rozšiřování portfolia s důrazem na Chorvatsko, Slovensko a také na přilákání německé klientely do Česka.
Obrat Travelkingu v loňském roce dosáhl 320 milionů korun a meziročně se tak zvýšil o 20 %. Největší podíl, konkrétně 40 %, představovaly tuzemské pobyty, dále pak pobyty v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. „Celkově jsme prodali přes 45 tisíc pobytů. Nejvyšší poptávka byla po tuzemských pobytech. Dařilo se nám růst na všech čtyřech trzích, kde Traveking působí, přičemž nejvýraznější byl 153% nárůst na Travelking.hu,“ shrnuje Peter Kóša, CEO Travelkingu. Průměrně také Češi utratí za krátkodobou dovolenou o 13 % více. Zatímco v roce 2022 za víkendový pobyt utratili průměrně 6 700 korun, loni částka přesáhla 7 500 korun.
V letošním roce se Travelking plánuje více zaměřit na chorvatské portfolio. „Chceme tak nabídnout zákazníkům, kteří s námi vyráží nejčastěji na prodloužené víkendy, i delší dovolenou u moře,“ říká Kóša. Dále je v plánu ve spolupráci s berlínským partnerem Travelcircus rozšířit nabídku o další hotely v Rakousku a Německu, které měl dosud v nabídce právě Travelcircus. „Zároveň nabídneme české, polské a chorvatské hotely Travelcircusu. Očekáváme tak nárůst zahraniční klientely nejen pro české hoteliéry, což byla jedna z motivací spojení s německou společností, ke kterému došlo v roce 2022,“ doplňuje Peter Kóša.
Fotografie vedení Travelkingu i ilustrační cestovatelské fotky jsou k dispozici zde.
Kontakt pro média Iva Petrovová iva@travelking.cz