Obrat Travelkingu meziročně vzrostl o 64 %. Desetinu růstu zajistily zážitkové pobyty

Český prodejce pobytových balíčků Travelking dosáhl za rok 2022 obratu téměř 270 milionů korun a meziročně tak vzrostl o 64 %. Výrazný růst firma se sídlem v Brně očekává i letos, a to s ohledem na loňskou fúzi s berlínským startu-pem Travelcircus.
Obrat Travelkingu meziročně vzrostl o 64 %. Desetinu růstu zajistily zážitkové pobyty

Obrat Travelkingu v loňském roce dosáhl téměř 270 milionů korun, z toho největší podíl představovaly tuzemské pobyty. Oproti předchozímu roku obrat vzrostl o 64 %. Počet prodaných pobytů se meziročně zvýšil o necelých 50 %. Průměrně zákazníci kupovali přes 120 pobytů denně, přičemž si vybírali z nabídky 700 hotelů v 9 zemích.

Nejvyšší poptávka byla po zážitkových pobytech, kdy kromě ubytování zákazník vybírá i lístky na nějakou atrakci. Desetinu z celkového ročního obratu zajistily právě balíčky ubytování spolu s lístky na výstavu nebo do filmových studií Harryho Pottera, Disneylandu či aquaparku Tropical Island. Dohromady tyto 4 konkrétní nabídky z našeho portfolia udělaly 10 % obratu,“ shrnul výsledky firmy za rok 2022 Peter Kóša, CEO Travelkingu. Pro letošní rok Travelking plánuje portfolio v oblasti zážitkových pobytových balíčků rozšiřovat tak, jako to dělá jeho berlínský partner Travelcircus.

Meziročně se zvýšila také ochota Čechů utrácet za klasické pobytové balíčky. Za pobyt průměrně zákazníci utratili o 10 % více než v roce 2021, v porovnání s obdobím před covidem dokonce o 30 % více. Celkově byl rok 2022 podle Petera Kóši turbulentní. „Leden byl ještě poznamenaný covidovými opatřeními, následoval šok z válečného konfliktu, kdy bezprostředně po jeho vypuknutí obecně klesl zájem o cestování. Naopak květen byl nejsilnějším květnem za celou historii firmy. Češi už se zkrátka nemohli cestování dočkat,“ říká Peter Kóša.

Ačkoliv stále převažovala poptávka po tuzemském cestování, výrazně vzrostl zájem i o zahraniční pobyty. „Podzimní měsíce byly ve znamení polského cestovatelského boomu. Šlo o vůbec nejvyšší prodeje v Polsku, jakých firma kdy dosáhla – oproti předchozímu roku se ztrojnásobily. Ovlivnily to externí faktory, kdy klesl zlotý a s ohledem na tamější ceny byla polská dovolená mnohem dostupnější,“ uvádí Peter Kóša. Zájem byl podle něj také o pobyty v Maďarsku, převážně v jeho vyhlášených termálních lázních, u kterých se poptávka zdvojnásobila.

Pro rok 2023 je v plánu změna byznysové strategie s ohledem na fúzi s berlínským start-upem Travelcircus. „Po celou dobu fungování byl Travelking v zisku, dokonce i v době covidu. Nyní se však orientujeme primárně na růst s cílem stát se v kategorii zážitkových pobytových balíčků evropskou jedničkou,“ říká Peter Kóša. Zároveň je v plánu rozšíření nabídky hotelů z aktuálních 700 na 1 000 nabídek.

Autor článku:

Nikol ChrástováNikol Chrástová
Aktualizováno: 24. 2. 2024

Články, které by vás mohly zajímat

Nejprodávanější pobyty

Inspirujte se těmi nejprodávanějšími pobyty za poslední týden

Zapomněli jste heslo?

Získejte nové!

Můžete se přihlásit i pomocí sociální sítě:

Registrací prostřednictvím Facebooku či Google souhlasím s Obchodními podmínkami a potvrzuji, že jsem se seznámil/a se Zásadami ochrany osobních údajů.

Chci se registrovat

Nebo se zaregistrujte pomocí sociálních sítí:

Registrací prostřednictvím Facebooku či Google souhlasím s Obchodními podmínkami a potvrzuji, že jsem se seznámil/a se Zásadami ochrany osobních údajů.

Zapomněli jste heslo?

Nevadí! Stačí zadat váš e-mail a my vám pošleme odkaz, kde si vytvoříte nové.

Tento e-mail u nás není zaregistrovánVytvořit účet